1. לקבלת מידע נוסף על השירותים שלנו צור עמנו קשר ונחזור אליך בהקדם
  2. Please let us know your name.
  3. Please write a subject for your message.
  4. Please let us know your email address.

לקוחות מספרים

"בתוך פרק זמן של מספר חודשים של עבודה משותפת עם איתי, הצלחנו לארגן את כל ערוצי היח"צ השונים תחת אסטרטגיה מנחה ואחידה שהביאה לצמיחה של עשרות אחוזים בתוצאות היח"צ."

גיל נוילנדר - מנהל שיווק

Case Study - GayoLab

רקע:
חברת גאיולאב (GayoLab) נוסדה בשנת 2007 ועוסקת בפיתוח ועיצוב פתרונות ישיבה חדשניים, בהשראת היוגה, לשיפור הבריאות והתפוקה בחיי היום יום, בעבודה ובבית. החברה משווקת את מוצריה בארץ ובאירופה. שני הכיסאות שהחברה משווקת הם: Gayo 110 – כיסא מנהלים ארגונומי, ו-Gayo 200 – כיסא משרדי ארגונומי, והם משווקים בין השאר באתר האינטרנט של החברה ובאולמות התצוגה של "וקסמן ריהוט משרדי".
במקרה מבחן זה נסקור את היעילות שבשילוב בין קמפיין יחסי ציבור ופרסום בפעולה נקודתית.


תיאור מצב:
עד עתה חברת GayoLab מיקדה את מאמציה בשוק האירופי לאחר שהשיקה את מוצריה לפני כשנה. ניסיונותיה של החברה להיכנס לשוק הישראלי כללו בעיקר פעולות רחבות כגון: שליחה של קומוניקט לתקשורת בתפוצה רחבה, פנייה למורי יוגה וקידום מכירות באמצעות סוכנים. הפעילות בשוק הישראלי כמעט ולא הייתה קיימת והסתכמה בפניות בודדות בחודש.

מטרה:
חדירה לשוק הישראלי באופן הדרגתי ויצירת הזדמנויות מכירה, תוך שימוש בקמפיין פרסום ממומן בגוגל ודפי נחיתה, על-ידי יצירת עניין בקרב קהלי המטרה בעזרת פעולות יחסי ציבור.

פתרון:
הפתרון מורכב משני שלבים עיקריים:
1. חיזוק והדגשה של התדמית הבריאותית של הכיסא במדיה, על-ידי מיפוי מדוקדק והתמקדות בכתבים בתחום, פנייה ישירה ואישית אליהם, ומתן הכיסא לאותם כתבים להתנסות אישית והדגמה של הפונקציונליות שלו, על מנת ליצור חוויה אישית.
2. השקת קמפיין הפרסום כשהוא מתוזמן בהתאם לפרסום אייטם חדשותי במדיה.

אופן הפתרון:
• יצירת קשר באופן אישי עם כתבים בתחום הצרכנות והבריאות, במסגרת פעילות יחסי הציבור. בפנייה האישית הוצע לכתבים להתנסות בכיסא.
• יצירת קשר עם עורך מדור הבריאות של אתר Ynet. אותו עורך קיבל את הכיסא Gayo 110 להתנסות.
• ביצעו מעקב וליווי מול העורך על ידי "GayoLab" על מנת לוודא שקיימת הבנה מלאה לגבי הפונקציונליות המלאה של הכיסא.
• הקמת מערך של 6 מודעות פרסומת, כשכל אחת מכוונת לקהל מטרה שונה, על מנת לקבל כיסוי מלא של מתעניינים.
• הקמת דפי נחיתה לטובת יצירת המרות של מתעניינים להזדמנויות מכירה.
• תזמון השקת קמפיין הפרסום בהתאם למועד פרסום הכתבה כדי לנצל את תקציב הפרסום באופן מלא ולמנוע בזבוז של משאבים.

תוצאות:
1. בתאריך ה-18 באפריל פורסמה כתבה על הכיסא במדור הבריאות של אתר החדשות Ynet.
2. מיד לאחר פרסום הכתבה והשקת קמפיין הפרסום תנועת המבקרים באתר גדלה פי 10 בממוצע למשך 7 ימים, כאשר לאחר מכן כמות הגולשים השגרתית צמחה לכמעט פי שלושה מלפני הפרסום, בנוסף לזאת שיעור אחוזי הנטישה (Bounce Rate) ירד בכ-33%.
3. כמות החיפושים של שם החברה "GayoLab" במנועי החיפוש שונים גדלה פי חמש.
4. הזדמנויות המכירה גדלו כמעט פי 10, כשלא מעט מהם הגיעו אף מחו"ל.
5. בנקודות המכירה באולמות התצוגה של וקסמן, נרשמה התעוררות של התעניינות ספציפית במוצר.
6. צמיחה של מעל 200% במכירות.
7. חשוב לציין כי התקופה המדוברת הינה תקופת חג, חול המועד פסח, דבר שרק מעצים את אחוזי הגידול בסטטיסטיקות.

מסקנה:
הפנייה האישית לעיתונאים בתחום הבריאות תרמה רבות למיצוב הכיסא כמוצר בריאותי בקרב הציבור וסייעה למקד את הפרסום לקהל המטרה. כשיחסי הציבור עובדים טוב, קמפיין הפרסום מנתב למעשה את קהל המתעניינים, שנחשף למוצר כאייטם חדשותי, והופך אותם להזדמנויות מכירה.